Nov 10, 2011

Чованац - The Sheperd's Fair

Деда Веља ми је први причао о Чобанцу још из времена када је овде долазио пешке и данима косио околне ливаде.
На око 1400м.н.в,15-так километара од Власотинца или од Предејана налази се пространа ливада која дуго носи име ”Чованац”
Сваке године на дан славе Светог Илије 02.Августа окупља се становништво околних села и њихови пријатељи.

My grandfather Velja was the first who told me about  the "Čobanac" (The Sheperd's Fair) how it used to be in the time when he walked all the way there and stayed for weeks to mow the meadows.
At around 1400m and about 15km from Vlasotince or from Predejane lays an enormous meadow that since long ago carries the name "Čobanac" (from Čoban = Sheperd).
Every year for the day of Sveti Ilija (Saint Elijah) on August 2nd inhabitants of the surrounding and their friends meet at "Čobanac".



Људи се веселе,одмарају уз живу музику,печење,пљескавице,куване крушке,пиво,вино,ракију… за најмлађе је постављено и неколико тезги са играчкама,све то тако траје како за кога од неколико сати до неколико дана,они најватренији долазе неколико дана раније и спавају у шаторима чекајући празник.

People feast and relax with live music, barbequed meat, cooked pears, beer, wine and rakija (serbian brandy) and for the youngest there ar plenty of stalls selling toys. Depending for whom..."Čobanac" can last from a couple of hours to a couple of days. The most ardents even arrive a couple of days before and sleep in tents to await Sveti Ilija!



Ја сам се са породицом упутио на само једно поподне из правца Власотинца а за повратак сам изабрао пут преко Предејана који је по мени бољи.

I spent just one afternoon with my family at the "Čobanac" and took the road from Vlasotince to drive up to the meadows. For the way back I choose the one through Predejane, which I thing is the better road.


Природа у околини је такорећи нетакнута,већи део је под ”Србија-Шумама” Власинско језеро је удаљено само неколико километара.
Уживање и одмор за душу,то је Чобанац.

Nature in the surrounding is so to say untouched, most of the woods are state-owned and the Vlasinsko Jezero is nearby.
 Pleasure and recreation for the spirit...this is "Čobanac"!!!

2 comments:

  1. I ja sam iz priča čula o čuvenom saboru za Svetog Iliju kad svi idu na "Čobanac", ali lično nikad nisam bila iako nije suviše daleko od mog sela... Možda nekad u budućnosti odvedem svoju decu. Nadam se samo da će se taj sabor održati. Mi smo svake godine išli na vašar u Mlačištu koji je samo nekoliko dana ranije. Divne uspomene nosim sa tih okuplanja :))

    ReplyDelete
  2. Верујем да ће се одржати :) Надам се... Поздрав!

    ReplyDelete